TUTUP!!! Klik 2x...

ALLAHUAKBAR, 6000 Warga Papua Mengucapkan Syahadat Massal

6000 masyarakat papua mengucapkan syahadat massal. kami melaksanakan dakwah di papua dengan penuh pengorbanan. sempat kami keluar ke pedalaman suku tatsmit.

kami juga disambut dengan panah dan juga tombak dan juga habis, badan aku dengan panah beracun sampai - sampai aku dilarikan ke rumah sakit. kira - kira satu minggu aku di rumah sakit, tetapi senantiasa tabah. anehnya, orang - orang yang memanah aku turut menghantar aku ke rumah sakit.

sehabis sembuh, kami senantiasa masuk ke suku tersebut, hingga kami diterima dan juga yang kesatu yang kami ajarkan merupakan bagaimna trik mandi memakai sabun, syampo dan juga berus gigi kepada suku tersebut, sampai - sampai mereka terasa aman kerana sepanjang ini mereka suku tersebut memakai minyak babi bagaikan sabun.

sehabis mereka terkesan dengan mandi gunakan sabun, syampo, baru kami melaksanakan dakwah tauhid, pada dini dakwah kami di situ, kami mengajak 2000 orang kelapangan buat mandi beramai - ramai buat menyirnakan najis mughallazah mereka, dan juga mengajak mereka syahadah.

alhamdulilah, 2000 orang telah masuk agama islam, dan juga sebagian waktu yang pendek selepas itu, 4000 lagi mengucap kalimah syahadah.

ustaz dahlan

langsung aja ikuti videonya: disini




(sumber: khazanahislam. id)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ads
Diberdayakan oleh Blogger.

Total Tayangan Halaman