TUTUP!!! Klik 2x...

Lelaki, Tugasmu Memberi Bukti. Bukan Janji!

Lelaki di era saat ini lazimnya berubah dengan lelaki di masa - masa sebelumnya. lelaki yang kita temui hari ini lazimnya tidak sama dengan lelaki yang sempat hidup dan juga mengisi cerita - cerita luar biasa dalam buku - buku yang menggetarkan.

lelaki yang kita temui di luar rumah pastinya hendak berubah dengan yang terdapat di dalam rumah. tidak serupa bapak, bapak merupakan lelaki yang berubah. walaupun bagaimanapun susahnya mengatakan cinta, bapak masih jadi cinta kesatu untuk anak perempuannya.

bila terdapat lelaki di luar situ yang mengajakmu berangkat berdua, hingga tanyakan padanya gimana bila nanti anak perempuannya diajak berangkat oleh lelaki kayaknya?

bila terdapat lelaki di luar situ yang berkata kalau dia mencintaimu sedemikian rupa, tanyakan padanya apakah dia rela anak perempuannya nanti dicintai lelaki yang mempunyai watak dan juga perilaku kayaknya?

tidak terdapat lelaki yang belajar jadi baik dengan trik seenaknya memadu perasaan wanita, menggenggam tangannya kemana - mana, dan juga memujinya sedemikian rupa.

karna kala dia belajar jadi baik, lelaki itu semestinya ketahui dan juga bisa jadi hendak bertanya gimana trik menghormatimu.

bila kalian menemui lelaki yang demikian, bantulah dia buat jadi lelaki yang sesungguhnya. bantulah dia dengan pengetahuan tentang wanita yang acapkali malu dia tanyakan. katakan padanya dengan lantang, “selamat jadi pria, tugasmu merupakan berikan fakta bukan janji. ”





(sumber: kabarmakkah. com)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ads
Diberdayakan oleh Blogger.

Total Tayangan Halaman