TUTUP!!! Klik 2x...

Rezeki Adalah Makna Bergantinya Warna Langit Kala Shubuh

Bila kita kerap mencermati waktu selepas shubuh, terlebih menjelang siang, langit acapkali bercorak biru yang diselingi dengan merah (oranye) yang dihasilkan oleh cahaya mentari yang hendak terbit.
dalam islam, tidur sehabis shubuh amat dilarang karna hendak ketinggalan rezeki. serupa sabda rasulullah : “ya allah berikanlah berkah kepada umatku di pagi harinya, ” (hr. abu dawud nomor. 2606, tirmidzi nomor. 1212, ibnu majah nomor. 2236, shahih at - targhiib watarhiib nomor, 1693)

tidak hanya itu, kenapa kita tidak dibenarkan tidur selepas subuh merupakan karana corak biru mempertenagakan kelenjar tyroid. apabila kelenjar tyroid kita lemah, kita hendak hadapi permasalahan kehausan sejauh hari.

pada waktu shubuh, alam berposisi dalam spectrum corak biru muda yang seiring dengan frekuensi tiroid yang pengaruhi sistem metabolisma badan.

jadi corak biru muda ataupun waktu shubuh memiliki rahasia yang berkaitan dengan rezeki dan juga komunikasi.

mereka yang sering tertinggal waktu shubuhnya maupun terlampaui secara berulang - ulang kali, lama - kelamaan hendak mengalami permasalahan komunikasi dan juga rezeki. ini karna tenaga alam ialah biru muda tidak mampu diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam kondisi roh dan juga jasad dalam kondisi tidur dalam makna kata lain lebih baik terpelihara daripada tidur. di mari pula mampu kita ambil hikmah buat solat di dini waktu.

bermulanya dikala azan shubuh, tenaga alam pada waktu itu berposisi pada sesi optimum. tenaga inilah yang hendak diserap oleh badan lewat konsep resonansi pada waktu rukuk dan juga sujud. jadi mereka yang terlampaui shubuh sesungguhnya sudah menemukan tenaga yang tidak optimum lagi.





(sumber: wajibbaca. com)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ads
Diberdayakan oleh Blogger.

Total Tayangan Halaman