TUTUP!!! Klik 2x...

Ini Bukti Ilmiah Bahwa Nabi Muhammad Pernah Membelah Bulan Jadi Dua

Cerita bulan terbelah 2, bukan ilusi ataupun khayalan. dia bukan sihir dan juga silap mata. malah ini merupakan cerita yang betul - betul berlaku.

kajian sains oleh angkasawan nasa mengalami bahawa sesuatu kala dahulu bulan sempat terbelah 2. kajian ini dijalankan apabila gambar - gambar yang dirakam oleh satelit dan juga teleskop menampilkan ada garis rekahan pada bulan.

nasa telah menghantar 3 angkasawannya buat kajian yang lebih terperinci tentang bulan. sehabis mereka membikin kajian, akhirnya, bulan sempat terbelah 2!

sehabis hasil kajian ini didedahkan kepada universal, alangkah terkejutnya mereka, apabila diberitahu bahawa cerita bulan terbelah 2 telah dikisahkan oleh al - quran hampir 1434 tahun yang kemudian.

saksikan video ini sebentar..

bulan terbelah 2 pada era rasulullah s. a. w merupakan cerita benar yang dirakam dalam quranul karim didalam surah yang allah namakan seorang diri suratul qamar (surah bulan).

allah berfirman: “sungguh telah dekat hari qiamat, dan juga bulan juga telah terbelah (q. s. al - qamar: 1) ”

benar terdapat hadis yang meriwayatkan kejadian terbelahnya bulan di era nabi s. a. w. masalah ini terjalin kala kalangan musyrikin ‘mencabar’ nabi buat menampilkan fakta kenabiannya dengan memohon rasulullah membelah bulan.

ini merupakan sebagian di antara lain:

hadis daripada abdullah bin mas’ud ra. , dia mengatakan: bulan terbelah jadi 2 pada masa rasulullah saw, kemudian rasulullah saw bersabda: saksikanlah oleh kamu. (shahih muslim nomor. 5010)

hadis daripada anas ra. : bahawa penduduk mekah memohon rasulullah saw buat diperlihatkan kepada mereka salah satu mukjizat (ciri kenabian) , hingga rasulullah saw memperlihatkan kepada mereka mukjizat terbelahnya bulan sebanyak 2 kali. (shahih muslim nomor. 5013)

hadis daripada ibnu abbas ra. : sebetulnya bulan sempat terbelah pada era rasulullah saw. (shahih muslim nomor. 5015)

cerita itu merupakan saat sebelum hijrah dari mekah mukarramah ke madinah munawarah. orang - orang musyrik mengatakan, “wahai muhammad, bahwa benar engkau nabi dan juga rasul, cuba tunjukkan kepada kami satu kehebatan yang boleh meyakinkan kenabian dan juga kerasulanmu (dengan nada mengejek) ?

rasulullah bertanya, “apa yang kalian mau? ” mereka menanggapi, “cuba belah bulan…” rasulullah juga berdiri dan juga terdiam, berdoa kepada allah supaya menolongnya. kemudian allah memberitahu muhammad saw supaya memusatkan telunjuknya ke bulan. rasulullah juga memusatkan telunjuknya ke bulan dan juga terbelahlah bulan itu dengan seorang diri. serta - merta orang - orang musyrik juga mengatakan, “muhammad, engkau betul - betul telah menyihir kami! ”

hendak namun para pakar berkata bahawa sihir, benar benar boleh “menyihir” orang yang terdapat disampingnya hendak namun tidak boleh menyihir orang yang tidak terdapat di tempat itu. kemudian mereka juga menunggu orang - orang yang hendak kembali dari ekspedisi buat berdagang.

orang - orang quraisy juga bergegas keluar keperbatasan kota mekah menanti orang yang baru kembali dari ekspedisi. dan juga kala tiba rombongan yang kesatu dari ekspedisi mengarah mekah, orang - orang musyrik juga bertanya, “adakah kamu memandang suatu yang aneh dengan bulan? ” mereka menanggapi, “ya, benar. pada sesuatu malam yang kemudian kami memandang bulan terbelah jadi 2 dan juga silih menghindar setelah itu bersatu kembali…“

hingga sebahagian mereka juga beriman, dan juga sebahagiannya senantiasa kafir (ingkar). oleh kerana itu, allah merendahkan ayat - nya: “sungguh, telah dekat hari qiamat, dan juga telah terbelah bulan, dan juga kala memandang isyarat kebesaran kami, mereka juga ingkar lagi berpaling seraya mengatakan, ”ini merupakan sihir yang terus - menerus“, dan juga mereka mendustakannya, terlebih lagi menjajaki hawa nafsu mereka. dan juga tiap urusan betul - betul telah tetap… (hingga akhir surah al - qamar).

kejadian bulan terbelah benar betul - betul berlaku dan juga harus dipercayai. meski terdapat yang mempertikaikannya kerana berlawanan dengan ilmu sains tetapi mukjizat rasulullah tidak mampu dibuktikan dengan kaedah saintifik. serupa pula mukjizat nabi isa boleh menghidupkan orang yang mati pula berlawanan dengan ilmu pengetahuan manusia.

kejadian bulan terbelah bukan aja disaksikan oleh penduduk mekah namun pula dilihat oleh penduduk di segala semenanjung tanah arab. apabila mereka tiba ke mekah menggambarkan sempat memandang bulan terbelah setelah itu bercantum semula.

sekiranya terdapat yang mempertikaikannya, bukanlah menghairankan kerana abu jahal dan juga abu lahab pula mempertikaikannya meski mereka memandang dengan mata seorang diri kejadian bulan terbelah itu.

pengunjung - pengunjung bulan yang terdiri daripada angkasawan amerika syarikat dan juga rusia, sempat merakamkan gambar di atas bulan yang menampilkan kesan rekahan besar di atas bulan, mengelilingi bulatan sebesar bulan itu. gambar yang diambil telah tersiar pada sebagian akhbar utama dunia di dasar tajuk ‘splitting of the moon’ yang bermaksud bulan terbelah.

fakta garis ini bulan jadi dua

fakta bulan sempat terbelah

jejak aset bulan dibelah

oleh kerana telah disedari bahawa bila dibesar - besarkan cerita tersebut dan juga dikenal universal bulan terbelah 2, dengan kesan yang nyata, hingga hendak terbuktilah satu lagi fakta yang amat nyata dan juga kokoh.

what could cause a long indentation on the moon? first discovered over 200 years ago with a small telescope, rilles (rhymes with pills) appear all over the moon. three types of rilles are now recognized: sinuous rilles, which have many meandering curves, arcuate rilles which form sweeping arcs, and straight rilles, like ariadaeus rille pictured above. long rilles such as ariadaeus rille extend for hundreds of kilometers. sinuous rilles are now thought to be remnants of ancient lava flows, but the origins of arcuate and linear rilles are still a topic of research. the above linear rille was photographed by the apollo 10 crew in 1969 during their historic approach to only 14 - kilometers above the lunar surface. two months later, apollo 11, incorporating much knowledge gained from apollo 10, landed on the moon.

dongeng - dongeng tentang bulan terbelah pula boleh kita dapati didalam haiku (cerita dongeng jepun).

cerita bulan terbelah 2 terdapat dalam manuskrip hindu di india yang menggambarkan bahawa ada bulan terbelah 2.











(Sumber: jubahsemalam. blogspot. co. id/2016/04/mohon-sebarkan-bukti-bulan-pernah.html)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ads
Diberdayakan oleh Blogger.

Total Tayangan Halaman