TUTUP!!! Klik 2x...

Misteri Teknologi di Zaman Nabi Nuh yang Disembunyikan

Sebetulnya piramid agung tidaklah dibina kala pemerintahan firaun khufu (cheops) namun telah dibina berkurun sebelumnya oleh kerajaan - kerajaan silam yang lepas. firaun - firaun mesir cumalah membaik pulih sahaja piramid - piramid ini yang diwarisi mereka. hakikat ini lama - kelamaan disedari oleh ramai pengkaji namun dia sangat lama buat mampu dipercayai oleh warga dunia.

kamu boleh tonton filem 10000 b. c dimana ada kalangan yang membina piramid ditengah - tengah padang pasir buat memperoleh cerminan tentang perihal ini. arkiteknya dalam memastikan posisi piramid terpaksa memandang jarak bintang dilangit dan juga koordinasi buruj - buruj dimana pada masa yang sama ia pula merupakan pakar astronomi dan juga pakar nujum istana.

peran ketiga - tiga piramid tercantum piramid agung giza merupakan berbarengan dengan peran buruj orion di langit, dan juga menuju pas ke arah kiblat. ini antara teka - teki amat terbanyak dalam sejarah kemanusiaan. siapakah bangsa agung yang mula - mula merancang pembinaan piramid? sebetulnya piramid mesir merupakan penanda kiblat amat besar yang ada dibumi di mana allah yang maha agung telah menghasilkan bintang - bintang orion bagaikan ciri kiblat dilangit.

piramid mesir merupakan petunjuk arah ke baitullah di bumi manakala bintang orion merupakan petunjuk arah ke baitul makmur di langit. maha suci allah yang menghasilkan seluruh suatu tanpa percuma. bangsa teka - teki yang membina piramid terawal sudah tentu suatu bangsa yang teramat bijak dan juga genius dan juga di era itu kemajuan material merupakan setanding malah lebih maju dari apa yang kita dapati hari ini.


tidak yakin? coba kamu bayangkan kehidupan manusia saat sebelum berlakunya banjir besar di era nabi nuh. bayangkan kehidupan mereka merupakan teramat mutahir dengan kereta - kereta elegan dan juga kotaraya - kotaraya bercahaya dan pesawat - pesawat terbang serupa ufo yang bersimpang siur di hawa. tiap rumah ada sistem pc yang mutahir dan juga kemudahan internet kelajuan besar.

namun terdapatkah seluruh itu bermanfaat sehabis banjir besar menyerang segala dunia. tidak, tidak sama sekali. nabi nuh terpaksa memuatkan kapalnya dengan manusia, haiwan - haiwan yang berpasangan dan spesis - spesis tumbuh - tumbuhan yang terpilih. di mari kita mampu mengenali bahawa ‘profesion’ nabi nuh bukan sahaja seseorang pengembang agama namun pula ahli sains zoologi yang profesional.

nabi nuh boleh membina kapal yang teramat besar cuma berbekal pengikut yang tidak hingga 100 orang? fikirkan. seratus (100) orang itupun terdapat yang perempuan dan juga anak - anak jadi jumlah pekerja buat membina bahtera nabi nuh teramatlah sedikit. malahan pula, para pengikut nabi nuh as terdiri daripada orang miskin yang lemah dan juga melarat sahaja.


nabi nuh pula telah membina kapalnya dalam jangka masa yang terhad (sesetengah komentar berkata dalam sebagian minggu sahaja). teka - teki ini betul - betul memeningkan pengkaji malah terdapat pula pengkaji barat yang mendakwa bahawa, bahtera nabi nuh dibina oleh makhluk asing. sesungguhnya kita tidak hendak hairan dengan keahlian nabi nuh kala itu bila kita membayangkan kemajuan manusia saat sebelum banjir besar merupakan serupa kemajuan pada masa saat ini sekurang - kurangnya.

kita boleh membayangkan yang nabi nuh membina bahtera di dalam hangar kapal yang besar berserta perlengkapan dan juga mesin - mesin yang mutahir dibantu sistem perkomputeran yang termaju.

masih tidak yakin? bila kita amati pada kronologi kemajuan manusia, kita boleh memandang logik ataupun tidak realitas ini. supaya kita ambil jangkamasa dari lahirnya nabi isa mengikut kalendar masehi iaitu 1 masehi sampai 2009 masehi. gimana kehidupan manusia di era nabi isa hidup. gimana kemajuan manusia selepas 2000 tahun selepas kelahiran nabi isa?

berapakah jangkamasa adam manusia kesatu sampai - sampai kejadian banjir besar di era nabi nuh. katakanlah lebih kurang 2000 tahun (ini anggaran yang sangat minimum memandangkan jangkamasa dari manusia kesatu turun ke bumi sampai - sampai banjir besar boleh memakan masa beribu - ribu tahun) , hingga logiklah kemajuan manusia menggapai sesi terhebat dan juga maju kala banjir besar.

hingga bila berfikir serupa ini, kita tidak hendak kaget dengan kisah - kisah serupa atlantis dan juga lemuria dan kerajaan rama yang memiliki pesawat - pesawat terbang serupa ufo. peperangan pula mengaitkan kuasa nuklear serupa kesan - kesan yang ditemui di mohenjo - daro dan juga harappa.

namun terdapatkah seluruh kemajuan itu bermanfaat bermanfaat apabila tibanya bala musibah? seluruh kemajuan itu habis tenggelam bersama - sama orang musyrik yang mengingkari perintah allah swt sehabis hanyut dalam arus kemajuan material dan juga kecanggihan teknologi yang mengkhayalkan. manusia kala itu terus menjadi rakus dengan kebendaan dan juga berbuat maksiat secara terang - terangan.

tidak hairan bila ada parti bogel di sana - sini. pesta - pesta mandi buih acapkali diadakan di festival - festival besar. konsert - konsert muzik yang mengkhayalkan acapkali diakhiri dengan acara seks yang menghairahkan dihadapan sembahan - sembahan berhala yang mereka pertuhankan. dakwah nabi nuh disampingkan meski kerap keluar di media - media antara bangsa.


bisa jadi kamu berasa lucu dengan senario yang dipaparkan di mari. ini kerana kamu memikirkan nabi nuh hidup serupa orang gua, bercucuk tanam dan juga mengembala kambing sahaja. tidak sama sekali. lihatlah lukisan - lukisan teka - teki di bilik kuil - kuil firaun yang menggambarkan satu mitos purba tentang pemasukan tenaga elektrik siap dengan lukisan kabel dasar tanah dan juga filemen elektrik.

temuan bateri purba di iraq dan juga cakera padat purba dropa (sampai - sampai saat ini tidak dikenal sama terdapat dia berupa cd, cd - rw, dvd, dvd - rw ataupun sebagainya) di Cina.

dan juga yang amat menggemparkan merupakan temuan loji nuklear berumur lebih 2 juta tahun di oklo, afrika! apakah iktikad seluruh ini? berapa usia bumi sesungguhnya? berapa usia umat manusia sesungguhnya?. kita tidak boleh menganggarkannya bersumber pada kajian barat (novel referensi sejarah di malaysia banyak merujuk kepada sumber barat) yang dipengaruhi oleh the hidden hand serupa illuminati dan juga freemason. mereka sesungguhnya memiliki karena buat mengelirukan umat manusia. seluruh realitas sesungguhnya sangat jauh dari apa yang kita mampu bayangkan.

hingga sehabis banjir besar, para pengikut nabi nuh juga bertebaranlah di wajah bumi sehelai sepinggang sehabis meninggalkan kehidupan moden dan juga mutahir mereka dimakan banjir. mereka berulang jadi orang gua dan juga mula hunting, bercucuk tanam dan juga mengail ikan.

serupa yang dirakamkan di dalam al - quran:

apakah mereka tidak mencermati sebagian banyak generasi yang telah kami binasakan saat sebelum mereka, sementara itu (generasi itu) telah kami teguhkan peran mereka di wajah bumi, iaitu keteguhan yang belum sempat kami bagikan kepadamu, dan juga kami curahkan hujan yang rimbun atas mereka dan juga kami peruntukan sungai - sungai yang mengalir di dasar mereka, setelah itu kami binasakan mereka kerana dosa mereka seorang diri dan juga kami mengadakan seusai mereka generasi yang lain. (qs. al - an’am: 6)

di waktu - waktu malam mereka bisa jadi berkumpul di tepi unggun api sembari mendengar cerita orang - orang tua digolongan mereka menimpa kehidupan moden dan juga mutahir mereka sesuatu kala dulu serupa menaiki bas dan juga komuter (mayoritas pengikut nabi nuh merupakan miskin) dan juga terdapat pula yang sempat menaiki kereta. mereka pula bisa jadi menggambarkan bangunan - bangunan besar dan juga pc.

betapa kukuhnya binaan bahtera nabi nuh as ini, hinggakan binaan asalnya masih kukuh sampai saat ini. gambar diatas (atas sekali) merupakan satu sudut dalam bahtera nabi nuh, manakala gambar dibawah pula yakni olahan besi yang diperolehi daripada struktur bahtera tersebut. gambar tersebut diiambil sehabis kumpulan arkeologi dari turki dan juga Cina berjaya merambah bahtera nabi nuh as yang terdampar di puncak gunung ararat di turki.





(sumber: blogmazeer. com)

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar

ads
Diberdayakan oleh Blogger.

Total Tayangan Laman